miercuri, 1 aprilie 2009

Cartile....leapsha de la Jean Bica!Multzam fain!


Imi plac mult cartile, ador lumea cartilor...imi place mirosul cartilor, si alaturi de muzica pot spune ca sunt lucrurile fara de care nu as putea trai! Pueril ? Poate, dar atat de mult m-a dezamagit lumea reala, incat uneori prefer tovarasia cartilor decat a oamenilor!
Sa purcedem la executarea lepshei de la prietenul meu virtual , Jean Bica....


1.Care este cea mai buna carte citita de tine?

Ar trebui sa arunc doar o privire in micutza biblioteca improvizata din cartile pe care le-am adus cu mine din Romania, pentru a spune care sunt cartile care mi-au placut cel mai mult.Nu sunt eu cea are dreptul sau pregatirea sa hatarasca daca sunt sau nu bune...insa pot doar sa enumar cateva dintre ele...
  • Zorba Grecul--Nikos Kazantzakis
  • Raport catre El Greco--Nikos Kazantzakis
  • Arcul de triumf--Erich Maria Remarque
  • Agonie si extaz--Irving Stone
  • Cartea de la San Michelle--Axel Munthe
  • Gran Canaria--A.j.Cronin
Si as putea continua, pentru ca cele patru bagaje mari pe care am avut voie sa le iau cu mine au fost in proportie de 70 % pline cu carti...Ionel Teodoreanu cu : "Sa vie Bazarca","Lorelei" si "La Medeleni"...Eminescu, Cioran, Eliade etc., etc.

2.Ai facut cadou carti?

In general, cadourile catre prietenii mei constau in carti.Dar la fel ca si Jean Bica nu imi place sa imprumut carti, avand acelasi simt al proprietatii foarte dezvoltat.

3.Care este viitorul literaturii?

Atata timp cat oamenii continua sa citeasca, bineinteles nu literatura de taraba , literatura are un viitor bun.In format electronic sau tiparit pe hartie, mi-e tot una.

4.In ce limbi ai citit carti?

Pana acum putin timp , numai in limba romana.Dar, de cand sunt aici, incerc sa ma adaptez...incercari timide de a citi carti in limba engleza.

5.Ce carti celebre nu ti-au placut?

Pas. Nu-mi vine nimic in minte.Poate Dan Brown...

6.Ce tara a produs cea mai buna literatura?

Ehhhh, nu sunt critic literar, dar fiind un bun patriot, pot spune ca avem o istorie literara destul de bogata. Literatura rusa ocupa un loc fruntas, literatura engleza, franceza...

7.Iei notite din cartile pe care le citesti?

Ohhhh, da!Intotdeauna am facut-o!Am in podul casei de la Azuga, cutii cu caiete pline de insemnari, citate si pareri personale pe marginea cartilor citite de-a lungul timpului.


8.Cam cate carti ai citit pana acum?

Acu' si tu....nu stiu exact.Cred ca multe, in general cartile prietenilor mei , intr-o perioada cand nu-mi permiteam sa le cumpar; biblioteca "oraseneasca" din Azuga (salutari doamna Rodica), mai putin cartile din domeniul tehnic...iar acum recitesc putinele carti pe care le-am adus cu mine.

9.Cu ce carti ai adormit in brate de plictiseala?

Pas!Adorm, cu o carte in brate, doar cand sunt franta de oboseala!

10.Ce inseamna cartile pentru tine?

Mult, foarte mult!Prietenii mei stiu asta, si intotdeauna cand e rost de cadou, primesc carti...
Atunci cand oamenii ma dezamagesc/plictisesc/obosesc....ma cufund in lumea cartilor. a muzicii, in natura...

11.Care este cea mai scumpa carte pe care ai cumparat-o?

Un roman in doua volume de Rosemunde Pilcher, un cadou pentru o buna prietena.
"Istoria literaturii..."de George Calinescu.

12.Care este cel mai tare final la o carte citita?

Rebeca--Daphne de Maurier

13.Care este cea mai influenta carte citita de tine?

Iarasi, sunt multe cartile care mi-au influentat intr-un fel sau altul, viata!
In adolescenta...Pe culmile disperarii de Emil Cioran, iar mai apoi din fiecare carte am luat cate ceva....asa cum este firesc sa se intample!


14.Care scriitor te-a influentat cel mai mult?

Fara indoiala , Mircea Eliade!!!!In adolescenta, incercam sa dorm doar 4-5 ore pe noapte iar in restul timpului citeam, studiam sau munceam!Incercam sa schimb lumea...sau, cine stie, sa ajung un mic geniu...
Frumoasa este perioada adolescentei!

15.Cat de repede citesti o carte?

Depinde.....de mai multi factori; de starea mea, de timpul liber pe care il am...dar nu foarte repede, pentru ca daca citesc o carte care imi place foarte mult, incerc sa prelungesc starea pe care mi-o induce acea carte.

16.Poate literatura sa schimbe lumea?

Lumea celor care citesc, DA!Cu siguranta da!
Lumea in general, nu....si mi-e greu sa spun asta!


##################################################
Pentru toata lumea care vrea sa scrie despre carti....va daruiesc cu drag aceasta leapsha!
Numai bine!






Niciun comentariu: